Lähtötilanne.. Nuori koira (alle 3) ja kokematon ohjaaja (mun eka koira, jonka kans mennään kolmosissa) -> ei siitä voi hyvää seurata ;-)

Lauantaina meillä oli ohjelmassa joukkuekisa ja oltiin shelttien joukkueessa, kun ei oltaisi OKK porukkaan sovittu. Menin joukkueen ensimmäisenä koirana ja toki oli tulospaineet niskassa. Rataa tuomaroi Katri Wala ja ihanneaika oli aikasta tiukka... jostain luin että 10 koiraa koko kisassa sen alitti! Meille yliaikaa reilu 4 sekkaa, mutta ei muita virheitä. Tällä oltiin sijalla 7 eka kiekan jälkeen. Tuolla kierroksella ei mennyt yksikään koira alle ihanneajan.

Joukkueessa kisasi meidän lisäksi Samba&Annika, Viivi&Riitta ja Mosse&Minna. Samballe hieno nolla ja Viiville & Mosselle 10 + aikaa ja joukkueen loppusijoitus 11. Hyvä näin!!!

Sunnuntain yksilöissä ekana tietty hyppyrata. Meidän ainoa hypäri merkintä on meidän uran ensimmäisestä startista eli eipä ole sen jälkeen virheettömiä ratoja hypäreillä tehty. Lähdössä jotain hässäkkää.. En oikein tiennyt missä mun pitää olla, kun päästin koiran liikkeelle.. Ehkä se karkas, mut enemmän mä olin epävarma. Sain kuitenkin pelastettua 3 ekaa hyppyä ja siitä vaikean kepeille viennin. Keppien aikana ehti kasaamaan itsensä ja sitten mentiin hyvä pätkä.. Loppuradalla on yks "pimeä hetki" eli en tiiä mitä tapahtui.. Koira kuitenkin tuli oikeasta päästä ulos putkesta ja siitä loppusuoralle. Ratavirheitä 0, yliaikaa 0.46. Tällä oltiin sijalla 26 ja kepeesti finaaliin :)   Odotan kyllä innolla videota tästä, jotta ne pimeät hetket selviää

Finaalirataa ei sitten kannata muistella, katastrofi.. ;-) Ohjaajan puhti varmaan loppui.. Hyl siis sieltä. Ja mä liukastuinkin siellä.. ja Cherry ei tehnyt ainoatakaan kontaktia, prkl.

Saldo... En mä oikeesti uskonut, että me voidaan hypärillä tehdä tulos,  jolla mennään jatkoon. Ja kun tehtiin se.. Se nollas mun nupin ihan täysin, eikä siihen finaaliradalle enää paukkuja riittänyt. Ja siellä lähtöviivalla mä aloin miettiä, et on yleisöä... Kokemusta haettiin ja sitä todellakin sieltä finaalista saatiin... Cherry oli koko sunnuntain tosi "räjähdysherkkä".. Siis se huusi kaikille vastaantuleville koirille...

Ja sitä aikarespektiä vihdoin saatiin. Kirkkaimpaan kärkeen 6 sekkaa. 4 sekkaa nopeemmin, niin hätyytellään kympin sakkia. Näitä aletaan hioa ensi talvena. Se traanivauhti sinne kisakentille ku saatais...

Enkä minä uskonut, että mun pää riittää kuitenkin kahteen "pakkonollaan" tuon tason kisoissa. Mut ihmeen vähän jännitin, ja sit kun pääs liikkeelle, niin sen unohti, missä ollaan (niillä radoilla mitkä meni ok)

Kiitos Kaisalla ja Merrille oikein mukavasta yöseurasta! Mä sain nukkua kerrankin rauhassa vallaten koko sängyn, kun Cheri koisi Kaisan jaloissa :)

Viikonlopun hienointa antia oli kenties OKK:n minijoukkueen upea, hieno pronssimitali!!! Onnea, onnea  Jukka, Jonna ja Hanna + koissut!!!